17 Nisan 2012 Salı

Yöresel Lezzetler Etkinligi (Köfte Aşı Yemegi) ( Çorbası)

Tarif No 97
Gönderen :disal
Tarifin Adı:Köfte Aşı Yemegi (Çorbası)

Yozgat yöresine ait köfte aşı yemegi gerçekden tam bir yöresel lezzet yapmasıda baya zahmetli yemek arkadaşımı annesi kadar küçük yuvarlamasada yemek çok güzel lezzetli gözüküyo her zaman anneler en iyisini en güzelini yapar bizde bir gün en güzelleri yapan olucaz kadın oldugumuz için .Ellerine saglık arkadaşım harika bir yemek kazandırdın etkinlige tekrar beklerim katılmanı desdegin için teşekkürler

günaydın arkadaşlaaar....

öncelikle tarifimi yöresel lezzetler etkinliğini yapan safiyeile arkadaşıma gönderiyorum.....kolaylıklar diliyorum etkinlikte.
herkes nasıl bugün...inşallah hepiniz iyisinizdir.......

bugünün tarifi geçenlerde yaptığım bulgurlu köftelerle kardeş....aynı hamur nede olsa:)))

bu yemeği yapmak için o köftelerin izinden gitmek gerek......bizim düğünlerimizde,bayramlarımızda,özel davetlerimizde bu çorba mutlaka olur.....

annemler buna çorba derler ama ben yemek diyorum...hatta tek başına hem çorba ,hem yemek ,hem köfte.....başlı başına yeter yani.....

annem bunu daha ufak yuvarlar.....ama ben tahammül edemedim tabii kayseri mantısı yapmıyorumya sonuçta:))

çok lezzetli, helede kendim yaptığımdan beri daha çok seviyorum:)))



biraz zahmetli bir aşaması var.....ama değiyor yorulduğunuza......yaparken hamurlu kısmına soğan eklemeyi unutmayın.....

malzemeler....

  • 3 su bardağı köftelik bulgur
  • 1 tavuk göğüs eti (kıyma haline gelecek)...(göğüs eti küçükse iki adet göğüs eti)
  • 200 gr. et (robotta çekilecek kıyma haline gelecek...)
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı pul biber
  • 2 yemek kaşığı reyhan baharatı
  • su
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta
  • 1 buçuk litre kadar tavuk suyu ve didilmiş tavuk parçaları
  • 1 yemek kaşığı salça
yapılışı.....


  • su hariç bütün malzemeler karıştırılır.....ve yoğurmaya başlanır..
  • yoğururken üzerine az az su serpilir......bulgurlar şişsin diye....
  • şekil almaya başladığında köfte giliği yapacaksanız bu aşamada yapılır....
  • daha sonra artan içe , un,yumurta eklenir.tekrar yoğrulur...
  • hamurdan küçük parçalar alınır ve yuvarlanır.....
  • yayvan bir tepside biraz dinlendirilir..

  • kaynayan tavuk suyuna eklenir..
  • ayrı bir tavada 1 yemek kaşığı salça kavrulur ve tavuk suyuna eklenir..
  • birazda bu şekilde pişirilir......içine biraz tavuk parçaları atılır....
not...

  1. yuvarlakları daha kolay yuvarlamak için hamurdan ceviz büyüklüğünde parça alıp elinizde uzatın ve küçük parçalar koparın..iki kişi ile yapmak daha kolay olur..
  2. benim gibi yuvarladıktan sonra dondurucuya atabilir,daha sonra pişirebilirsiniz...
  3. dikkat etmeniz gereken dondurucudan çıkardığınız zaman buzunun kendiliğinden açılmasını bekleyin.....buzlu halde tavuk suyuna atarsanız bulgurlar dağılır.....yada mikrodalgada açmayın buda bozulmasına sebep oluyor.......
  4. salça miktarını istediğiniz kadar katın....ve hamur kısmına en başta malzemeleri karıştırırken küçük küçük doğranmış soğanda ilave etmeyi unutmayın..ben kullanmıyorum.....
  5. bu yemeğe bazı yerlerde topalakta deniyormuş..bizim yörede köfte aşı diyorlar...

1 yorum:

özlem dedi ki...

merhabalar arkadaşım uzun zamandı gelemiyorum. Tüp bebek tedavisi için Adana ' daydım. Dün döndüm. ve 26 nisanda sonuç belli olacak. İnşallah tutunurda bende hamile kalırım. Ne olur dua edin. Artık buralardayım görüşmek üzere sevgiler.