21 Mayıs 2012 Pazartesi

Asma yapragı salamurası yapılışı


Yaprak salamuramızın bidondaki hali


Tebside tuzlu suda bir gece beklettim

Her 10 yaprak arası tuz serptim



Yapragın küme hali


Ve buda yeni toplanmış hali



YAPILIŞI..

kg asma yaprağı
1 kg kaya tuzu
Yeteri kadar su

# Asma yaprakları yıkanmaz. Sapları 1 parmak uzunluğunda bırakılır. Su kaynatılır ve soğumaya bırakılır.
# İlk yaprak damarlı kısmı üste gelecek şekilde açılır. Üzerine 1 tutam kaya tuzu serpilir.
# Üzerine ikinci yaprak konur ve tuz serpilir.
# Aynı şekilde 10-15 yaprak üst üste konur bir tepsiye bırakılır, bir gece bekletilir.
# Ertesi günü yaprak kümeleri uygun büyüklükteki kavanoza bastırarak yerleştirilir.
# Üzerine ağırlık olarak temiz, yassı bir taş konur. Birgün önceden kaynatılmış su dökülür.
# Kavanozun kapağı sıkıca kapatılır. Serin bir yere bırakılır. 10 gün sonra suyu eksilmişse tuzla karıştırıp eklenir.
# Yaklaşık 1 sene kadar saklanabilir.

Not: Kullanmadan önce suda 1 gece bekletilir ve kullanmadan hemen önce bol suyla yıkanır





-------------------------------------------------------------


Arkadaşlar burasıda balkonum ve mutfak penceremin önü bu güzel körpe yeşil yaprakları topladıgım yer . Ev sahibimizin ellerine saglık bu asmayı yetişdirdigi için

11 yorum:

Adsız dedi ki...

güzel oyunlar oyna

Crissi dedi ki...

Das ist ein Gericht mit Weinblätter!
♥Crissi♥
neu: http://ideeenschmiede.blogspot.de/

Adsız dedi ki...

ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK SAFİYE ARKADAŞIM SEVGİLER

Unknown dedi ki...

çok güzel. çok severim yaprak sarmasını ama tembelim o konuda. yorumunuza teşekkür ederim..

Unknown dedi ki...

oh oh ne güzel olmuş eline sağlık canım. bize bu kadar yetmiyor ama sen bizim bidonu görsen :) afiyetle yemeniz dileğiyle...

karadenizsofrasi-Balıkesir dedi ki...

Yapraklar çok güzelmiş burdan öyle görünüyor,ellerinize sağlık,ben ya hazıra konacağım yada kendim yapacağım daha beklemedeyim.

Unknown dedi ki...

Safiye abla iyi günlerde afiyetle yiyinn...bizimde bahçede var bende taze taze yapıcam...ellerine sağlık sevgiler

Ferkay dedi ki...

Ziyaretine çok memnun oldum canım. Salamura çok güzel görünüyor. Ben o işi tam oğlanların geldiği gün hallettim. Emeğine sağlık.
Her zaman beklerim.
Sevgiler..

yemek tarifleri dedi ki...

merhabalar, yarışmamıza katılım için yarışmamızı bloğunuzda bir yazı ile duruduktan sonra yarışma bannerimizi bloğunuza ekleyip daha sonra tarifinizi yarisma@yemekgurmesi.com adresine gönderiniz. bekliyoruz. iyi günler

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık canım mutfakların etlisiyle zeytinyağlısıyla vazgeçilmezidir.Ağız tadıyla kullan salamura yaprağını.Sevgiler:)

susamcorekotuFeriha dedi ki...

afiyetle yiyin inşallah,en güzeli dalından koparması değil mi? ben de kopardım biraz buzluğa attım:)
hayırlı cumalar sevgiler